Riverrafting og 21 års fødselsdag

D. 15 maj, riverrafting

Vi forlod byen Moab, som er en vældig ekstrem-sports-by – hvilket vi nu skulle prøve lidt af – juuhuu. Jeg var sgu lidt træt af situationen, da jeg ikke gad at riverrafte og som nærmest den eneste dag på vores rejse (- outbacken) ville vi ikke have net eller telefon forbindelse på min fødselsdag..

Nå, men først sejlede vi omkring de 60 km. ned ad Colorado river med en speedbåd, for at møde vores to riverrafting guider ude midt i ingenting.. Hele turen på Colorado river var utrolig smuk, og omgivet af røde klipper, desværre havde vi intet kamera med, da det ikke var tilladt.
Lige inden vi skulle på vores store riverraftbåd, var jeg ved at begynde at kyllinge ud, fordi jeg var så bange for at dø (btw. så skulle vi også skrive under på at de overhovedet ikke var ansvarlige for, hvis vi døde – niice)
Vi kom på båden, Mie skulle selvfølgelig sidde yderst, hvilket jeg bestemt ikke synes var smart! Jeg sad i midten, lige ved siden at Mie. Vi skulle igennem 3-4 timers riverrafting, og 29 rappits, som er der hvor det er vildt. Vandstanden var dog ikke så højt, og det var ikke så farligt, så jeg blev ret hurtig tryg og ønskede det lidt vildere.

Og det blev det!!

Først stødte vi ind i en kæmpe bølge, så vores 2 tons bådsfront kom op i en lodret position, og da den igen ramte ned på vandet faldte Mie af, og vores Trekamerica guide som sad allerforrest!!. Han faldte af og nedunder båden, hvor motoren var!
Jeg sad som den eneste der kunne redde vores guide, som var i en rigtig farlig position for, hvis han ramte motoren ville han ende ud i mange små stykker. Men af ren refleks (inden Mie nærmest var faldet af) var jeg over hende for, at holde hende fast til båden. Hun havde selv fat med den ene hånd, og jeg havde fast i hendes fod.. Så hun blev ved båden.

Vores riverraft guide fik dykkede over os alle og fik reddet vores guide JD op, som heldigvis stadig hang fast under båden og ikke i motoren. Bagefter greb han fat i Mie og kastede hende op på båden, hvilket jeg ikke selv kunne da jeg var for slap. – vi var rigtig heldige, at de begge holdte fast og at vores riverraft guide var så hurtig.. Men situationen gjorde turen lidt sjovere EFTER.
Det var også lidt sjovt, hvor hurtigt jeg reagerede på at redde Mie og holde hende fast. Og det eneste vores guide JD havde set fra under båden, var mig, som bare havde kigget på ham som “bye bye JD” og så reddet Mie.
Alle var heldigvis okay – og bagefter raftede vi videre.

Senere slog vi camp, og fik mad og drak lidt med alle guiderne og gruppen. Vi synes begge den ene guide var lidt sød og den anden var lidt tyk, og havde engang været maskot på hans skole og havde flere gange været på maskotcamp, hvilket vi virkeligt havde det sjovt over..

D. 16 maj, Cecilies fødselsdag:

Jeg vågnede op i vores telt om morgenen, og jeg kigge kunne direkte op på en blå himmel og smukke røde klipper. Jeg stod op og fik kaffe. Lidt senere da der var morgenmad gik jeg ind for at vække Mie, og hun sagde “lig dig lige igen” og så sang hun fødselsdagssang for mig og gav mig en kæmpe krammer.. Søde hende, selvom han var lidt plat Så stod vi op og fik morgenmad, og hun havde taget et sødt fødselsdagskort med til mig, trods vi nærmest intet kunne have med. Det var så skønt og blev naturligvis rørt og græd og savnede hjem (tak mor, fordi jeg har arvet din tudetendens!)

Så hoppede vi på båden, vi var alle møg beskidte og sandede, men det var skønt bare at ligge på båden og sole sig og nyde udsigten. Ved middagstid hikede vi til en lille vandpool, hvor vi sprang i fra klipper. Vandet var skønt koldt og rent!

Lidt senere da vi igen var på båden, sprang vores guide JD på mig og skubbede mig i floden og råbte “happy birthday” nææ tak tak.. Men det var meget sjovt.

Vi sluttede turen ved 4-tiden, og kørte mod Monument Valley, hvor vi bestilte pizza og slog telte op. Senere satte de Mies halve efterladte fødselsdagkage på bordet, og jeg var super glad bare for at få en fødselsdagkage – men så sagde JD og Mie at jeg skulle komme og hjælpe, og så havde de bag i vores trailer stilt en oreolagkage med lys i og gaver, det var så sødt og hyggeligt.. Hele dagen havde vi jokede med, at vi ville havde kage og is til aftensmad, så vores guide havde også købt is.. Haha og igen blev jeg rørt (tak tak).. Vi hyggede os rigtig, og af Mie fik jeg det samme clinique rensesæt, som jeg havde givet hende, flipflops og makeupspidserting fordi jeg altid stjæler hendes og jelly beans.
Og min søde forældre, bror og farmor havde overført penge til min konto, hvilket faldte et tørt sted! Tak!🙂

Senere kom jeg kørt (5 sek) gennem på viber hurtig, da campingpladsen havde “WIFI”, så jeg hørte hurtig min mors stemme, så det var skønt! Men glæder mig til at Skype med dem senere!! Senere så jeg et stjerneskud..

Så jeg havde en rigtig god dag, selvom jeg meget af dagen var ked af det.. Fordi jeg savnede min moooar og faaar. Men vil dog altid huske min 21 års fødselsdag.

Knus Cecilie

Ps. Tak for alle jeres søde hilsner:-)

Her er billeder fra det tidligere blogoplæg også.

20130518-123441.jpg

20130519-090906.jpg

20130519-090953.jpg

20130519-091016.jpg

20130519-091054.jpg

20130519-091113.jpg

20130519-091127.jpg

20130519-091140.jpg

20130519-091158.jpg

1. – 3. Dead Horse Point ved solnedgang
4. Vores guide poserer.. I mens den kinesiske piger råber “uuhh super sexy model, keep doing what you are doing” og “just two steps back”
5. Mie og hendes fødselsdagskage
6. Verdens 6. Farligste vej
7. Vores guide poserer igen
8. & 9. Min fødselsdag

Categories: Cecilie, USA

Indlæg navigation

Der er lukket for kommentarer.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.

