Eventyrland!

Hej i skønne godtfolk.

I dag er det min mors fødselsdag(Cecilies) så en særlig hilsen til hende!

Lige endnu en opdatering fra smukke New Zealand (det er desværre lidt dyrt at komme på nettet, så bloggen bliver lidt forsømt nok)

Indtil videre er vi vilde med landet. Vi er her som sagt indtil D. 1 maj, hvor vi så flyver til Los Angelas. Så vi har 17 dage, og vi har lidt travlt! Vi er nemlig med Kiwi expirence, en hop af og på bus. Turen vi har valgt er både på Nord- og Sydøen, og er minimum beregnet til 15 dage – vi kan heldigvis godt lidt at have travlt!:-)

Lidt sjov info:

– Her er ordet Kiwi jo meget brugt, da deres nationalfugl hedder Kiwi, befolkningen hedder Kiwi og alt andet hedder det. Hvilket er lidt forvirrende, men meget charmerende.

– Deres møntfod er også dollars, New Zealand/Kiwi dollars. Og på deres mønt har de stadig den engelske Dronning Elizabeth, da England er en gammel koloni. 1 dollar er 5 danske kroner, og mønten er heldigvis ikke så stærk som den Australske pt. så priserne er lavere.. Juuuubii. Så pt lever vi under budget, da vi sparer og laver typisk nem backpackermad. Dog koster overnatning omkring 150 kr per nat!

– Temperaturen her i NZ er ret kold i forhold til, hvad vi er vant til. Så vi har indtil i dag gået med lange bukser, flees, og sko og uldsokker..

De sidste par dage har vi kørt rundt på Sydøen.
Først besøgte vi national parken Abel Tasman, hvor vi gerne vil have blevet to dage, men bussen dagen efter vores egen var fuldt bookede, så det havde vi desværre ikke mulighed for..
Abel Tasman er nord-vest på Sydøen, her har de smukke små strande med helt gult sand og koraltblåt vand. Ned til stranden ligger der regnskov, så det er bare smukt! Vi gik lidt i området, og trods regnen, var det super flot!

I går var en meget regnfuld dag, så vi havde ikke mulighed for så meget. Så vi hyggede på vores hostel med de andre backpacker. Vi lå i sækkepuder i en pejsestue og så Ringenes Herre, som er optaget her i NZ. De steder vi bor er meget hjemlige, hvilket vi er vilde med.
Om aftenen var regnen holdt op, så vi sad ude på terrassen med dyner sammen med nogle af de andre, hvor 2 af drengene sang og spillede guitar. Så hyggeligt!

I dag er heldigvis en solrig dag. Vi kører mod Lake Mahinapua og vejen hertil er så smuk! Vi kører langs kysten med havet til den ene side og bjerge, skov og marker til den anden. Vi havde et stop i Punakaiki nationalpark, hvor vi gik en rute og så på pandekage klipper. Det er noget af det smukkeste vi har set indtil videre her i NZ. Vi elsker der er så mange gratis glæder, ved at naturen er så smuk. Nogle gange føler man sig helt i et eventyrs land.

Knus Cecilie og Mie.

1. Abel Tasman strand i regn
2. Vores kiwi bus
3. – 5. Fra vore hike langs vandet
6. & 7. Fra viewpoint
8. – 12. Pandekageklipperne

Categories: Cecilie, Mie, New Zealand

Indlæg navigation

One thought on “Eventyrland!

1. Yes! Finally something about scooby-doo.