Ekstrem weekend

Hej i søde derhjemme!

Vi har bare haft en rigtig god weekend. Lørdag middag havde vi en surfing lektion på 2 timer. Vi fik heldigvis våddragter på, da havet var koldt. Vi fik først nogle instrukser og så var det ellers ud med os i de høje bølger. Vi klarede det godt og kom begge op at stå på surfboardet. Jeg havde nok ved kitesurfing fået et forspring, så havde god balance og fik et sværer board. Det var en sjov oplevelse, som faktisk mindede mig om at kælke. Man skulle lige fange den rigtig bølge, og så afsted.. Da bølgen døde ud, skulle man så vade ud i havet igen og finde en ny bølge.. Ned af bakken med kælken og op igen!
Søndag kørte vi videre og ind til Adelaides centrum, hvor vi shoppede lidt. Det var en trafikeret by, men vi fandt os heldigvis let frem til en parkeringskæller.
Jeg havde tænkt mig at skydive mandag, men de havde pludselig en tid senere på dagen, så efter vores shoppetur satte vi kurs mod udkanten af det nordlige Adelaide. Her fandt vi skydive stedet og jeg blev gjort klar. Jeg var lidt spændt, men nåede ikke at tænke meget over det, før jeg sad i flyet, da aftalen var sket så pludselig. Vi fløj 10.000 fod op i luften, hvilket tog omkring 25 minutter. Her sprang jeg så ud med fritfald 35 sekunder, før faldskærmen kom ud. Turen med faldskærmen tog ikke mere en 3-4 minutter. Det var en vild fed oplevelse! Det var først senere på aftenen jeg forstod, hvad var sket.
I dag er vi så kørt mere nord på og er ankommet til Port Augusta. Her bor vi på en campingplads, som jeg også boede på med mine forældre for 4 år siden.. Lidt sjovt at være her igen.
Vi har handlet stort ind i dag, da vi fra i morgen af begiver os ud i Outbacken. Så vi har mad til flere dage og godt med vand og ekstra benzin! Vi vil ikke have for god forbindelse derude, så der går nok lidt før i høre fra os på bloggen igen! Vi prøver at holde jer opdateret. Vi glæder os til at opleve det helt øde landskab og specielt meget til at se Ayers Rock, som er en kæmpe sten, der ligger midt ude i ingenting.

Jeg har endelig net, så tilføjer lidt ekstra billeder fra min mobil af vores afslappende campingliv.

Knus Mie

20130325-205939.jpg
20130325-210917.jpg
20130325-211036.jpg
20130325-212439.jpg
20130325-212511.jpg
20130325-212544.jpg

20130325-213406.jpg

20130325-213453.jpg

20130325-213538.jpg

20130325-213618.jpg

1. Cecilie klar til surfing
2. Cecilie og jeg efter surfing
3. Mig i fritfald
4. Faldskærmen er ude og jeg er på vej ned
5. Handler stort ind til vi bevæger os ud i Outbacken
6. Dagens sladder news? Er vi foran her eller bare helt galt på den?
7. Cecilie med masse af god mad
8. Den ene side af vejen er helt øde, den anden side får vand og er helt grøn!
9. Cecilie er fascineret af sælerne i Melbourne Zoo
10. Cecilie som steger kyllinger på vores lille kågeplade

Categories: Australien, Mie

Indlæg navigation

Der er lukket for kommentarer.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.

