Welovethephillipines

SÅ nu er jo fremme ved den første destination!! Endelig!! Det har været en meget lang rejse, med en masse masse stop. Først fløj vi. Så tog vi en bus til Manila. Her fandt vi en bus kl. 21 om aftenen til Banaue (de fatter det kun, hvis man siger BanauÆÆ), men bussen afgik så vi skulle vente 7 timer og vi kunne kun få en plastikstol i midtergangen, og turen tog altså 9 timer! Så vi fortrød og købte én til busbillet til Selano, her ankom vi kl. 1 om natten, men fandt heldigvis, i søvne, et hostel. Herfra tog vi om morgenen en OVERFYLDT jeepney, deres “nationalbil” til Langkawe og en til jeepney til Banaue. Med det tidlige overfyldt, mener jeg at folk er inde i den, ovenpå den og uden på den!! Og det er som Om der altid er plads til, det handler om bare at sidde tæt nok.
Nu er vi i Banaue, og har fået VIRKELIGT godt indtryk af Fillipinerne! Alle er SÅ hjælpsomme, og det er som om vi er de eneste turister, der ligner det også i deres ansigter når de ser os.
Alting er også meget billigere her, selvom en dansk krone er 7 pesos, så det virker ret dyrt når man skal betale 500 for en overnatning.

Det vi har set af naturen er også rigtig smukt! Og her omkring bjergbyen Banaue er der risterrasser, som vi skal ud at se i morgen, hvilket vi glæder os til.

Manila var også meget meget anderledes fra hvad man nogensinde har set før! Her så vi reklamer for skydevåben og fik hjælp af to bankmænd med meget store rifler!!

Btw. så var vi på blinderestaurant i KL den sidste aften! Det var en så vil oplevelse, og det kan varmt anbefales! Vi spise i fuldstændigt mørke. Og vi endte alle med at spise med fingrene. Maden var virkelig god også!

1. Udsigten fra vores hostel
2. Mie og hendes aftensmad
3. Forsinket billede fra Malaysia: aftensmad ved gadekøkken med boy og pigerne

Knus Cecilie

Categories: Cecilie, Fillipinerne

Indlæg navigation

Der er lukket for kommentarer.

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.